onsdag 18 november 2015

Snyggaste sockelklossen


Efter lite sökande har jag nu hittat på en riktigt snygg sockelkloss som vi gillar. Den kommer från Moelven och finns i både vitmålad och obehandlad. Bästa priset hittade jag på K-Rauta där den vitmålade kostade enbart 149 kr i 2-pack. Riktigt bra pris och dessutom så slipper vi då måla dem själva. (Samma kloss i obehandlat utförande kostar 129 kr) Vi köpte idag hem ett packet för att kunna få ett godkännande från våra snickare att de funkar.

Inspirationsbild


Vår köpta kloss ihop med den grå väggfärgen




Våra valda lister; Antik Myresjöhus

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Ångrar att vi inte tog såna klossar! Se till så att ni väljer att de målar in era lister och spacklar över spikhål. Detta är vi minst nöjda med från Myresjöhus sida, listerna är ju prefab målade och de fyller inte i spikhålen efter spikpistolen = ingen snygg finish. Vi visste inte att det skulle göras på det sättet och att det gick att välja som tillval heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ärotroligt nöjd med att ha hittat dessa klossar! Aha, går det alltså att välja som tillval att de ska spackla igen spikhål och måla in lister? Det visste inte jag heller. Tack för tipset. Jag ska kolla detta med Myresjöhus.

      Radera