torsdag 12 november 2015

Besök vid huset

Denna vecka är våra snickare tillbaka vid vårt bygge igen efter 2 veckors uppehåll! Det känns bra att det återigen händer grejer.

Idag på morgonen passade jag på att åka förbi huset och prata med snickarna för att höra lite vad som händer samt se om det fanns möjlighet till lite extra fix från deras sida. Tydligen är tidsplanen för vårt hus rätt tajt då vår husleverans blev senarelagd med 2 veckor samt att de parallellt jobbar med ett annat hus som blivit mer jobb än tänkt. Gissar att ofta ser ut på detta vis i byggbranschen.

Jag tog upp frågan om de kunde bygga utanpåliggande sockel i vårt kök med samma golvlist vi har i övriga delar (likt bilden nedan). Det trodde de nog att de kunde ordna:)

Bild lånad från ettvitthus.blogg.se

Sedan önskar vi som en extra detalj att det sätts sockelklossar eller sk skurklossar på våra golvlister. Jag erbjöd mig där som jag sett att andra gjort att själv köpa in och måla dem för att leverera till bygget så att de kan sätta upp dem. Det tyckte de lät som en bra lösning och då var det inga problem att ordna. Så nu ska jag bara hitta en snygg variant på sockelkloss att köpa och sen blir det målning här hemma.
Hittade denna snygga bild men vet ej var den kommer ifrån

Andra delar vi nu även ska införskaffa och leverera till huset är köksbeslagen samt dörrhandtag för våra innerdörrar. Detta då vi valt bort Myresjöhus Standard för att kunna välja egna. Allt ska vi ha levererat till i Januari.

Jag fick även höra att vår El-kille kommer att dra all el under nästa vecka. Eventuellt kommer även Entrétak och vår balkong sättas på plats nästa vecka. Då kan jag lägga upp lite nya bilder på huset. Idag fanns inte så mycket att fota då de mest börjat regla upp lite väggar mm. Inte så spännande att se på bild. Hoppas på mer framsteg under nästa besök.

3 kommentarer:

  1. Det där med utanpåliggande sockel var verkligen ingen dum idé! Den tar jag efter, ser så gediget ut. Får väl se vad våra snickare säger när vi kommer dit hän!

    SvaraRadera
  2. Utanpåliggande sockel är så fint och jag skulle gärna ha det jag också! Vi köpte också egna handtag till dörrarna, hittade mina på Specialbeslag, ett tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hoppas verkligen att våra snickare kan få till sockeln snyggt! Ska genast spana in Specialbeslag:)

      Radera